SV: SV: SV: Stockholms Dagblad

Bror Hellman m8100 at abc.se
Tis Feb 6 17:55:20 CET 2007

> En annan nackdel är att man normalt inte får låna hem saker från KB, utan måste
> sitta där och titta på dem. Om man har en bärbar dator med ett bra batteri går
> det väl för sig, men annars måste man skriva ner anteckningar på papper som man
> sedan för över på dator, vilket innebär extra besvär.

Jo, och man kan inte scanna något. :-(

> KB har väl inte heller öppet nattetid?

Nej, och det är mitt stora problem eftersom jag jobbar natt den här månaden. :-(
Är bara ledig söndagar i Februari.

> Jag antar att dagstidningar är enklare, eftersom de finns på mikrofilm som man
> själv kan plocka från hyllorna på KB.

Jo, men fortfarande är det inte lättjobbat på KB i alla fall... :-(

Som tur är så finns just dagstidningar även på andra ställen.
De finns ofta ganska komplett på vanliga huvudbibliotek.
För mig är det då Stockholms Stadsbibliotek.
I alla fall så finns de stora drakarna som GT, AB, DN, SvD, Expressen, etc.

  // Steamboat Willie