SV: Internetserier i KA

bror.hellman@partena.se bror.hellman at partena.se
Ons Feb 16 07:54:31 CET 2000

> Annars känns ordet nästan lika fel som "datamaskin".
> Vem använder det ordet idag ?

"datamaskin" har jag _alltid_ tyckt vara helt fel...

Jag hakade alltid upp mig på  "datamaskin", etc.
hela tiden redan när jag var 13... ;-)

Det kan ju bero på att uttrycket "datamaskin" fick folk
att kalla "datorn" för "datan" och ALLTING blev "data"
i stället för "dator"...

Ungefär som jag hakar upp mig på att folk kallar "datorn"
för "hårddisken"...  Som om skärmen skulle vara själva
datorn då...

Jag undrar hur DE personerna skulle reagera på en iMac?
"- Men, den har ju ingen hårddisk...", antagligen.

	Steamboat Willie