Dubbning av Oliver och gänget på DVD

Dubbningshemsidan - Daniel Hofverberg daniel at dubbningshemsidan.com.ru
Tis Juli 22 23:15:30 CEST 2003

Hej allihopa!

Enligt vad jag hört, och som också nämnts på listan tidigare, släpptes ju Oliver och gänget på DVD i dess gamla originaldubbning från 1989, istället för den vedervärdiga omdubbningen som användes på video som KM Studio låg bakom.

Är det någon som vet om Disney fixade till detta "misstag", eller om Oliver och gänget på DVD fortfarande har den gamla dubbningen? Jag är nämligen mycket angelägen att få tag i originaldubben, och vill därför veta hur det ligger till innan jag lägger ner en massa pengar på det.

Den senare dubben blev ju inte speciellt bra, och den har jag redan på video som jag köpte i tron att Disney inte skulle kunna dubba om en film efter så kort tid - I synnerhet som omdubbningen av Oliver och gänget bara gjordes av "politiska" skäl och inte av några äkta skäl...

Därför är jag mycket intresserad av att få se originaldubbningen igen - Så jag vore tacksam om alla som vet något om huruvida DVD-releaserna fortfarande har den korrekta gamla dubbningen.

Hälsningar,

Daniel Hofverberg
Webbmaster och skribent, Dubbningshemsidan

http://www.dubbningshemsidan.com.ru