walt disney on the front lines och forskning

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Tors May 27 15:37:36 CEST 2004

Om man jämför de amerikanska och svenska skivorna är innehållet så
gott som identiskt. Men om man är *mycket* petig går det att hitta
mindre skillnader.

De amerikanska lådorna är av stålplåt, inte aluminium. (Prova med en
magnet får du se!) De ser iofs väldigt tjusiga ut, men det är på
gott och ont. Jag är själv inte så värst förtjust i dem. De är så
mjuka att de nästan inte går att skicka med post utan att de blir
buckliga. Normalt vill man ju att en låda ska skydda innehållet, men
i det här fallet är lådan mera ömtålig än det som ligger i.

Jag tycker faktiskt att de svenska omslagen är snygga, och väl
fyller sin funktion. Tyvärr saknas det lilla häftet och den lilla
affischreproduktionen som finns med i de amerikanska utgåvorna.