carl barks samlade verk

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Fre Sep 2 20:44:38 CEST 2005

Lyxigt är bara förnamnet. Man måste imponeras av allt arbete som har
lagts ner på att sammanställa de här förnäma volymerna, och allt bara
för en upplaga på stackars 2000 exemplar. I så exklusivt utförande och
liten upplaga blir böckerna onödigt dyra.

Till och med emballaget är exklusivt. Tredubbla lager wellpapp
minimerar, för att inte säga eliminerar, risken för transportskador.

Det stora formatet är på gott och ont. Böckerna är lite väl stora och
tunga, vilket gör det svårt att finna en skön tillbakalutad
läsställning. Själv hade jag föredragit ett något mindre format. Då är
årgångsböckerna och Hall of Fame mera lagom.

Koll 2681 / Anders M Olsson

(får publiceras i Kvacket)