Fopoll

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Sön Juni 10 22:11:46 CEST 2012

Anders Engwall skrev:
> ”Bolltrolleri” är sannolikt ankismens märkligaste alster. När den nu nämndes
> här blev jag tvungen att plocka fram den igen, och tammetusan om jag inte
> fortfarande tappar hakan.

Jag läste om den också nu efter att jag fått hjälp att hitta den (tack Claes!).

Det känns som att såna här märkliga 60-talsserier inte skulle funka
alls idag, men till min förvåning ser jag på
http://coa.inducks.org/story.php?c=S+63057 att denna serie
publicerades i Tyskland först 2008! (Det fanns särskilda skäl, för det
tycks ha varit ett temanummer med många fotbollsserier.)

Ja, detta var de två Disneyserier jag i första hand tänkte på angående
fotboll. Finns det andra favoriter? (I de riktigt klassiska spelas
förstås inte riktig fotboll utan bara amerikansk.)

/699 ("Den indiern var visst gjord av cement!")