Re: På jakt efter en Kalle Anka-serie

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Fre Feb 5 12:20:37 CET 2021

Min gissning/förhopning att det felaktiga "D 165" uppstod i den engelska
översättningen stämde inte. Det står "D 165" även på spanska har jag sett
nu.

Men istället för att söka efter liknande nummer som skrivits fel så visade
det sig att det skulle ha stått "F" istället för "D", dvs. serien kom från
chilenska
Fantasías nummer 165 istället! Där finns denna italienska serie:
https://inducks.org/story.php?c=I+TL++664-A

Den har inte gått i Skandinavien, men det finns D-gjord version av den som
gick i KA 13/1979 (och sen i repris härom året):
https://inducks.org/story.php?c=D++3509