Re: På jakt efter en Kalle Anka-serie

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Fre Feb 5 11:20:16 CET 2021

Jag håller med om att någon sådan serie inte verkar finnas i chilenska
Disneylandia #165: https://inducks.org/issue.php?c=cl%2FDIS+165
Den enklaste förklaringen är väl att det råkar stå fel nummer i boken. I
den svenska utgåvan står också "D 165", men den är översatt från den
engelskspråkiga utgåvan, så kanske uppstod felet där? Om någon kan kolla i
originalet eller i någon av översättningarna som inte är gjorda via
engelskan så står det kanske annorlunda där? (Det är ganska tidigt i
avsnitt "II".)