Textare "PCS"

Kjell Croné kcr at inducks.org
Tis Juni 20 12:00:22 CEST 2006

PS angående den tjeckiska utgåvan som jag köpte när jag besökte Prag.

> hur ofta brukar egentligen någon person
> texta samma tidning fast på olika språk?

Det ser ut som samma "textare" i de svenska och tjeckiska utgåvorna.
http://coa.inducks.org/hr.php?image=http://outducks.org/webusers/webusers/cz_v_2006_01b_001.jpg

Det finns dock inga "credits" som vi är vana vid i Sverige.
Jag kan heller inte hitta någon info om var den tjeckiska utgåvan tryckt,
dvs det är inte helt uppenbart.
Det finns en lång lista med namn på redaktör, grafisk design, distributör,
etc - kanske även översättare.
Alla adresser går till dock företag i Tjeckien och Slovakien, så tidningen
är nog tryckt lokalt.

Kjell