Textare "PCS"

kcr at inducks.org kcr at inducks.org
Tis Juni 20 10:02:28 CEST 2006

> I "Fairies"-tidningarna står det att vissa nummer
> är textade av någon "PCS"...
> Hur som helst gjordes det en uppdatering till det italienska
> "Fairies"-indexet igår, och även där markeras många serier
> som textade av denne "PCS"
> Frågan är då om man verkligen ska lita på
> vad som står tryckt i de svenska tidningarna?
> För hur ofta brukar egentligen någon person texta
> samma tidning fast på olika språk?

Det ser ut som att denna tidning har samma innehåll i ett flertal länder.
Är det även samma tryckeri?
Kan det vara så enkelt att olika översättningar skickas direkt till
tryckeriet.
Ungefär som IKEA-katalogen, som är likadan i hela världen,
bara språket skiljer.

> Jag såg även att en massa andra sidor i de italienska tidningarna
> nu har fått koder...

Alla utom huvudhistorien, märkligt nog...

Kjell