Inducks CVS commit auto-message

Kjell Croné kcr at inducks.org
Mon May 15 12:19:06 CEST 2006

Kjell Crone wrote:
> 10759c10759
> < KA1951-07m  W WDC 123-04   8 4b                 GD
> [xapp:GD,GU,US,GJ,Lucifer] [desc-sv:och Lussekatten]
> ---

Stefan:
> "och Lussekatten" låter som en opassande beskrivning,

Ja, först och främst gillar jag inte beskrivningar som ser ut att vara
fortsättningar på titelfigurens namn.
Jag har sett detta även i engelska beskrivningar, det är inte så bra.

> att Lussekatten är med i serien framgår av xapp.
Ja, efter att jag la till [names] blir beskrivningen dessutom helt
overflödig.
Jag såg inte beskrivningen när jag gjorde detta, ofta kommenterar jag bort
sådant onödigt, men ett och annat kan man missa. Det är främst
log-meddelandena jag vill få bort, dessutom kollar jag eventuella [names]
samt lägger till [xapp] och [desc] om storycode saknas.

> Har detta använts som titel någonstans, eller varför finns beskrivningen
> egentligen där?

Det är ju möjligt, för länge sedan i så fall.

Kjell