Inducks CVS commit auto-message

Stefan Persson spe at inducks.org
Mon May 15 13:12:20 CEST 2006

Kjell Croné wrote:
> Ja, först och främst gillar jag inte beskrivningar som ser ut att vara
> fortsättningar på titelfigurens namn.
> Jag har sett detta även i engelska beskrivningar, det är inte så bra.

Nej, jag har hittat många opassande beskrivningar i se.dbi. För ett tag
sedan gjorde jag om en stor mängd [desc-sv:reklam för ...] till [reklam
för ...], och jag har även sett [desc-sv:Ludwig von Anka] på något
ställe, det låter mer som en [app].

> Jag såg inte beskrivningen när jag gjorde detta, ofta kommenterar jag bort
> sådant onödigt, men ett och annat kan man missa. Det är främst
> log-meddelandena jag vill få bort, dessutom kollar jag eventuella [names]
> samt lägger till [xapp] och [desc] om storycode saknas.

Fel som loggas är lättare att identifiera än fel som inte loggas, ja.

Tar du bort beskrivningen? Jag vill inte riskera onödiga konflikter om
du håller på att ändra en massa andra saker i den delen av se.dbi.

Stefan