misspassning?

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Tors Nov 4 19:33:56 CET 1999

Korax skrev:

> Som sagt...det gäller tydligen bara vissa upplagor. Färgsättningen har
blivit
> förskjuten antigen någon millimeter uppåt eller neråt. T.ex. i min bok
(1949:1)
> på sida 136 har Zeke's röda tunga hamnat uppe i hans nos...

På den tiden tidningar fortfarande trycktes med olika filmer var det inte
ovanligt att färgfilmerna kunde förskjutas i förhållande till den svarta
filmen. Så utan att ha tillgång till den aktuella KA & C:o från 1949 vågar
jag chansa på att misspassningen redan finns i 1949 års tidning.
Någon som har dem och vill kolla?
Ska årgångsböckerna vara exakta kopior av originaltidnignarna så bör även
dessa missar bibehållas.

Tycker

/Joakim.