Sydlig TV-varning

Stefan Diös Pyas at swipnet.se
Tis Okt 12 00:03:01 CEST 1999

Av allt att döma kommer det på söndag (17 oktober) att sändas ett TV-program
lokalt över Skåne, eller åtminstone vissa delar därav, där den ökände
ankisten Stefan Diös kvackar en stund som veckans gäst hos programledaren
Jalle Lorensson. Programmet är förvisso inte inspelat ännu, men när jag hade
TV:n på i söndags hörde jag Jalle säga att nästa vecka kommer minsann Stefan
Diös och yrar om Kalle Anka. Så vi får väl se om det finns någon återvändo.

Med risk för att jag nu formulerar mig formellt felaktigt rör det sig om
Sveriges Televisions lokala (regionala?) digitalsändningar, som tills vidare
går att se även på det gamla vanliga o-digitala TV-nätet. Så fattade i alla
fall jag saken, med reservation för att jag inte fattar särskilt mycket.
Rimligtvis går programmet att se i det berörda distriktet klockan 1230 i
TV2. Så var det åtminstone den här söndagen. Regional-/lokaltimmen börjar
redan klockan 12, men första halvtimmen var det några andra skåningar i rutan.

Om under veckans lopp information som motsäger ovan sagda skulle komma till
min kännedom, ska jag självklart försöka sprida denna till listans läsare.