Nytt Inducks

Per Starback starback at ling.uu.se
Tors Okt 14 09:29:47 CEST 1999

Jag tänkte bara tala om att det kom en ny version of "Inducks"
häromdan, dvs. det stora internationella Disneyserieindexet.

För tillfället omfattar det
*   fler än 188 000 publiceringar
* av fler än 59 000 serier, omslag m.m.
*  i fler än 29 000 serietidningar och andra publikationer.

I den svenska delen finns för tillfället 3487 serietidningar och andra
publikationer vilket är 41 fler än i förra versionen. Men förutom
dessa tillägg har även många tidigare indexeringar förfinats med fler
koder och andra data. Trots att antal publiceringar av serier, omslag
och annat ökat med 456 (till 26757) är det 19 färre av dessa som inte
har en känd kod nu.

Det är holländaren Harry Fluks som är ytterst ansvarig för hela
Inducks, men för den svenska delen är det framförallt Lars Olsson vi
har att tacka. För tillfället är det jag som håller i den, men de
flesta svenska tilläggen sen sist kommer från Stefan Persson. Många
andra har också hjälp till, både förr och nu på sistone. Tack alla!

Urlar:

Inducks (allmänt och webbsökning)
	<http://stp.ling.uu.se/~starback/dcml/inducks/>

Svenska publikationer:
	<http://stp.ling.uu.se/cgi-bin/starback/starback/dcml/country?se>

Färdiga filer att ta hem och tapetsera med:
	<http://stp.ling.uu.se/~starback/dcml/inducks/files/sweden/>

/699

P.S. Förhoppningsvis kommer vi snart att gå över till att inte ha
separata versioner av Inducks så här, utan istället så att innehållet
på webbsidorna kontinuerligt uppdateras.