IT-serier

Anders Engwall Anders.Engwall at uab.ericsson.se
Tis Feb 15 13:55:49 CET 2000

Tommy Svensson:

> 60-tals kommersialismen var väl betydligt
> sämre. Flummiga manus, usla dialoger och en
> tecknarstil som jag kan göra bättre med en penna
> i munnen. T ex bolltrolleri från 42/64 kan ju inte ens
> den mest inbitne ankist tycka om eller....

En närmast fascinerande dålig serie... Vilket är mer än
man kan säga om alla dessa till förväxling likartade,
fullständigt poänglösa och uselt tecknade serier om Bror
Kanin som förpestade tillvaron i mitten av 70-talet.

Jag måste f.ö. erkänna att jag skrattar ganska gott åt det
60-talskommersialistiska stycket "Det kan minsann bli folk
av djur också" i 33/1965, vari Långben uppfostrar en ung
alligator att "bli som folk".