Bok-fråga

Tommy Svensson 044352242 at telia.com
Sön Feb 20 00:43:32 CET 2000

Hej hopp alla glada. Jag har en liten efterlysning.
När jag var mindre (tidigt 70-tal) fick jag en bok
som (kanske) hette något i stil med
"Lära engelska med Disney". Boken har ungefär
samma format som en KA Bästis och är på ca 120
sidor. Utsidan är röd och föreställer Musse i sin
"Fantasia-kostym". Det är olika scenarion på
varje uppslag, på flygplatsen, vid stranden,
saker på hjul, osv. Då mina föräldrar tillät mig läsa
boken vid unga år, finns det inte så mycket kvar.
 Det har ju kommit ut något liknande för
ett par år sedan, men den var inte lika "bra" och gav
dessutom inga affekt-känslor. Har frågat på både
antikvariat och i serietidningsaffärer, men ingen har
hört talas om något sådant. Därför undrar jag nu om
det finns någon som antingen har någon till salu, eller
vet var det går att få tag på ett exemplar. Om någon vet
det rätta namnet på boken, så berätta gärna för att
underlätta mitt sökande.

Den som söker han letar.      TS.