SV: Konstig översättning???

Per-Erik Malmström pekka.malmstrom at uppsala.mail.telia.com
Sat Jan 29 00:33:52 CET 2000

TOMMY:
>  Undrar om det bara är jag som tycker att
> Barks-serien " mannen på vågen"(US 4, 1-sides berättelse), har
> tappat lite poäng när den översattes i WD Klassiker 1/80.

Kan inte minnas några konstigheter med översättningen av denna serie, men
så har jag heller inte WDK 1/80. Jag svarar egentligen bara för att än en
gång (Vilken gång i ordningen vet jag inte. Nån som håller räkningen?:-)
klaga på översättningen av En ovetande Allvetare. Seriens clou, "Look! No
head!"-repliken, har översättaren förvandlat till jag-vet-inte-vad, men bra
är det iallafall inte!. ;-(

/PEkka