SV: Farbror Joakim

Patrik Öbrink vsg982s at tninet.se
Mon May 29 10:09:30 CEST 2000

Stefan Diös skrev:

> Den gode koll. Patrik Öbrink har strängt tillhållit mig att prioritera min
> dyrbara tid sålunda:

> Bara att rätta och skicka sig därefter.>

Det är bra! Fortsätt så. Det heter ju faktiskt In Donaldismo Veritas och inte In Scrabblismo Veritas...

> För övrigt har jag via Klara Kluck hört ryktas att sagde koll. Öbrink, sina
> syrliga kommentarer till trots, aktivt bidrar till ankismens
> världsherravälde genom att själv ha blivit medlem i Svenska
> Scrabbleförbundet. Kan det verkligen stämma?! När sker tävlingsdebuten?

Det stämmer tyvärr...i en stund av oförstånd så betalade jag in 20 kronor...Skämt åsido så känner jag tillfredsställelse i att vara medlem i olika suspekta organisationer. Dessutom måste man vara medlem för att kunna påverka en förening inifrån. Man kan säga att jag resonerade som Göran Persson under hans SSU-tid. Samtidigt var han medlem i Centerns Ungdomsförbund "utifall de blir mäktigare". Om nu inte Nafs(k) lyckas erövra världsherraväldet så kanske Scrabbleförbundet gör det (även om det förefaller h ö g s t osannolikt). Och jag finner faktiskt viss glädje i Scrabble, även om krocket är roligare eftersom det i större utsträckning går ut på att förstöra för motståndarna. Någon tävling vet jag inte om det blir den närmaste framtiden, ty det är magert med medspelare här i Gävle. Men å andra sidan har jag för vana att vila i mig i form. Jag vill dock påpeka att jag är medveten om den rätta prioriteringsordningen: först ankism sedan Scrabble.

När det gäller koll. Diös' påstående om att mina kommentarer varit "syrliga" så får jag väl ge honom delvis rätt i det. Men det är helt enkelt mitt sätt att debattera. Mina politiska motståndare i kommunen har råkat betydligt värre ut än herrar scrabblare i Nafs(k).

Hoppas nu ingen tycker att detta inlägg varit alldeles för off-topic. Hursomhelst skall jag försöka skärpa mig på den punkten, ty det finns mycket vettigt att säga även om ankismen.

Så till sist en fråga med mycket relevans i ankistiska sammanhang: Var äro kurirerna? Det ryktas om att jag är med på ett hörn i det nya numret, och jag njuter av se mitt eget namn i tryck. För övrigt - det här är offtopic - så har jag för mig att jag omnämnts på Sydsvenskans ledarsida vid ett tillfälle. För att få makt behöver man fiender...vilka utmanar ankisterna idag? Egmont?

/Patrik