SV: SV: Tankar om NAFS(k)

Stefan Persson reimersholme at hotmail.com
Ons Sep 6 22:14:40 CEST 2000

>From: "Olof Siverbo" <olof.siverbo at swipnet.se>
>To: Stefan Persson <reimersholme at hotmail.com> , ankism at stp.ling.uu.se
>Subject: SV: SV: Tankar om NAFS(k)
>Date: Wed, 06 Sep 2000 18:04:32 +0200

>Ingen dum idé. Gäller bara att hitta någon som är insatt i ämnet och som är
>villig att skriva. Frågan är om vi har någon kollusor som har koll på den
>japanska och den brasilianska utgivningen. En möjlighet är ju att du själv
>gräver fram fakta och skriver en artikel!

För de som är intresserade av åtminstone lite information angående den
japanska dito, kan jag hänvisa till en kort notis på nyhetsidorna i B&B #
3/98 (s. 56). På bilden säger Kalle "Yoshi, kita!". Knattarna säger "Wa',
kazeda!". Ljudeffekterna translittereras "byuooo". Dessvärre är mina
kunskaper i japanska mycket bristfälliga, och jag vet inte riktigt vad
dialogerna betyder...

För de som är interesserade, fann jag dock följande serier i Inducks (tyska
delen):

99-13g   D/N 98007     11  @            DD  Der Regenmacher [desc:Jealous
|					 employee rainmaker DD treats DA and GL]
|					 [xapp:DA,DD,GL] [plot:CB]

99-36g   D N ???       18  @            DD  Ein sagenhafter Sprengstoff
[desc:DD

99-40g   D N ???       17  @            DD  Die Meisterdetektive

99-45d   D N           17  @            DD  Der Kampf um Frieden [desc:After

99-49b   D N 98034     10  @            HDL Die drei Dreckspatzen [xapp:HDL,
|					 Herbert,BOL,DD] [plot:CB]

Frågan är bara om det finns någon mer information än detta tillgänglig på
annat språk än japanska...

Angående den brasilianska utgivningen, kanske man kunne fråga någon av
brasilianarna på DCML-listan om det finns något intresse...