den gamla borgens hemlighet

Erik Bergwall erik.bergwall at telia.com
Mon Apr 2 15:27:01 CEST 2001

Patrik:

Som jag tidigare nämnt tillhör den serien också mina favoriter, men vad
heter den egentligen på svenska? Jag har alltid trott att den heter "Den
gamla borgens hemlighet" men när jag läste den härmodagen upptäckte jag att
den heter "Det gamla slottets hemlighet", åtminstone i Jag, Farbror Joakim.
Vilken är den ursprungliga svenska titeln?

Tja...jag vet bara att i Guldbok nr. 12 heter serien "Den gamla borgens
hemlighet". Men jag tycker som Patrik, jag har alltid trott att den heter
så.

/Erik