Borg eller slott?

Mattias Hallin cmhallin at algonet.se
Tis Apr 3 10:38:24 CEST 2001

On Tue, 3 Apr 2001, Patrik Öbrink wrote:

> Visst är Jag-böckerna förskräckliga på alla möjliga sätt och guldböckerna förträffliga, men det var i Jag, Farbror Joakim som jag för första gången läste "Den gamla borgens hemlighet" som åttaåring (köpte den på bokrean 1985); formatet, färgläggningen och - framför allt - lukten är så intimt förknippad med serien. Nostalgi var ordet.

Även jag har minst sagt nostalgiska minnen av "Jag, Kalle Anka", och även
jag var åtta år gammal när jag första gången läste boken, samma år som den
kom ut, då jag stod i timmar vid seriealbumhyllan på Lindqvistska
boklådan (salig i åminnelse) i Lund och tjyvläste, med den snälla och
förstående personalens goda minne. Aah -- det var tider det!

Kvack!

/Mattias

*** Mattias Hallin ** Brussels ** Belgium ** <cmhallin at algonet.se> ***
*             "Oh bury me thar! With my battered git-tar!            *
*************      A-screamin' my heart out fer yew!"    *************