Borg eller Slott?

Martin Berglund delamothe at swipnet.se
Tis Apr 3 16:35:35 CEST 2001

(varför kom inte Kjells förra inlägg med i digesten? Det syns bara i
ankism-arkivet...mysko)

Kjell:

 >Nostalgins makt är stor och ofta har det förvånat mig att folk som är
 >uppväxta med övertecknade, ombrutna och fult färglagda serier blivit
 >ankister.

Personligen kommer mina minnen från *berättelserna* och inte från det
grafiska upplägget. Vacker layout och färgläggning är bara extra garnityr
på kakan, och när jag var liten brydde jag mig inte så mycket om kakans
estetiska utseende... (vid 3-4 års ålder alltså....och varför började jag
läsa så tidigt? Jo, jag ville kunna läsa Barks-berättelserna själv och inte
bara få dem upplästa högt för mig)
Med tiden kräver man lite mer grafisk kvalitet (eller mycket), men jag
skulle inte dra mig för en sekund att återbesöka "Jag..."-böckerna, oavsett
hur övertecknade, ombrutna och fult färglagda de är.

/Martin Berglund
koll. 2578
Grafisk designer,
Malmö