Tankar om NAFS(k) II

Christian Medin christian.medin at swipnet.se
Sön Apr 22 20:23:49 CEST 2001

Kom och tänka på en annan sak som nämndes i (den första) "tankar om NAFS(k)"-diskussionen.

  Patrik Öbrink om att utöka Kvacket:
       Det är en bra idé. Jag saknar verkligen meningslösa index i de nya (k)urirerna.
       Och Skvallerspalten får vi ta del av alldeles för sällan. Men i slutändan är det ju trots allt en ekonomisk fråga.
       Skulle Nafs(k) ha råd med detta?
I samma diskussion skrev
Lars Petrus:
    Vad gäller (k)uriren kanske det skulle vara bättre att göra om den
    till en websajt? Mycket enklare och billigare. Och trendigare.

till det svarade
Patrik Öbrink:
    Det skulle säkert vara betydligt billigare och trendigare att göra Nafs(k)uriren till en webb-tidning,
    men som jag skrev i mitt förra inlägg så tror jag att medlemmarna vill ha något konkret för medlemsavgiften
    och jag tror att de flesta medlemmar gillar (k)uriren som den är.

Om det är en bra ide att utöka Kvacket men man inte har råd, varför inte göra Kvacket till en websajt?
Jo därför att de flesta kollusorer nog hellre vill ha Kvacket hemskickat på samma sätt som (k)uriren (vilket jag också vill).
Men varför inte göra en helt ny tidning som är web-baserad? NAFS(k) får inga extra utgifter och den enda resurs som behövs
kommer vara tiden hos de som gör tidningen.

/Christian