Apropå KA 49

bark@bofh.se bark at bofh.se
Tis Dec 4 22:28:35 CET 2001

MessageFrom: ankism at lyskom.lysator.liu.se (Magnus Bark)
Date: 04 Dec 2001 22:28:34 +0100

>>>>>> "Stefan" =3D=3D Stefan Di=F6s <pyas at swipnet.se> skrev:

Stefan> Aprop=E5 KA 49/01, om vilken vi just nu diskuterar
Stefan> =F6vers=E4ttningar av repriser, s=E5 finns det en annan sak i en
Stefan> annan serie i detta nummer som jag reagerar starkt p=E5. En
Stefan> mycket tyngre grej =E4n att =E4ndra i gamla texter, vilket annars
Stefan> =E4r tungt nog f=F6r mig. Detta g=E4ller n=E5nting som praktiskt ta=
get
Stefan> aldrig har f=F6rekommit tidigare, tror jag.

Stefan> N=E5gon annan l=E4sare som har m=E4rkt n=E5got s=E4rskilt i KA 49, =
och
Stefan> som har n=E5got att s=E4ga om det? Ingen id=E9 att jag s=E4ger vad =
jag
Stefan> t=E4nker p=E5, eller utvecklar mina egna =E5sikter om saken, innan
Stefan> andra har f=E5tt chansen att reagera och att tycka...

Hmmm... Vad skulle det vara?

*bl=E4ddar genom tidningen*

Det =E4r annonser inne i tidningen... Fast det har v=E4l h=E4nt tidigare?
Vad annars? F=E4rgerna varierar kraftigare mellan serierna =E4n vad i alla
fall jag =E4r van vid. Annars hittar jag inte direkt n=E5gonting som jag
reagerar =F6ver. Man har i sidan om plastglas=F6gonenen en pastisch av ett
k=E4nt konstverk.

N=E4r jag nu tittar p=E5 detaljerna kommer jag pl=F6tsligt att t=E4nka p=E5=
 min
barndoms "se fliken!". Vad h=E4nde med den lilla fliken l=E4ngst bak? N=E4r
f=F6rsvann den? Den fanns ju i mitten av =E5ttiotalet i alla fall.

H=E4r kommer jag att t=E4nka p=E5 de flikar som fanns ... n=E5gon g=E5ng i
slutet av sextiotalet, d=E4r en osedvanligt illa tecknad kalle visade
hur man skulle cykla. Eller "Kalle Anke Fun Club" fr=E5n =E5ttiotalets
f=F6rsta =E5r. Ack, vilka minnen. Undrar om jag har mitt medlemskort med
kodnyckeln kvar n=E5gonstans i g=F6mmorna?

--=20
Magnus Bark
<bark at bofh.se> or <bark at ctrl-c.liu.se>
<http://www.ctrl-c.liu.se/~bark/>