SV: SV: Maträtt

Bo Wisén bo.wisen at epsilon.telenordia.se
Tis Feb 6 19:14:19 CET 2001

Tack för det, det är griskanorre jag känner igen, måste ha varit en av de
första KA & Co jag läste, var sex år 1957 och hade precis lärt mig läsa. :-)

När vi ändå är på gång, det är två serier från 50-talet jag speciellt kommer
ihåg, skulle vara roligt om någon har några upplysningar om dem:

Den ena är någon "istaxiverksamhet" som Kalle hade, kommer ihåg att han åkte
omkring på isen med en soffa eller fåtölj och fick bl.a. problem när han
skulle köra borgmästaren.

Den andra är när han och knattarna stod och tittade upp mot stjärnhimlen. Om
jag minns rätt så fick de åka omkring på olika planeter (nånting som
Oppfinnarjocke hjälpt till med kanske) och hamnade bl.a. på nån planet där
de var väldigt små jämfört med de andra invånarna, bl.a. var det mul- och
klövsjuka på nån gård där. Detta låter kanske lite fnoskigt, men det är dom
minnesbilder jag har.

  Koll 2509 / Bo Wisén