Re: Ett par 50-talare (Re: SV: SV: Maträtt

Mats Nilsson matsn at haninge.kth.se
Ons Feb 7 13:21:01 CET 2001

> När du säger det så får jag en association till en i det närmaste djupfryst
> Kalle Anka, stelfrusen med sågen i högsta hugg. Han hade väl fått
> jobb på ett fryslager eller....?

Det där ger mig associationer till en av de få KA från 60-talet jag
läst. Om vi menar samma serie är det inte ett fryslager utan en
fiskodling han jobbar på. Han blir dock mycket riktigt djupfryst när
han ska såga upp fiskfoder i ett frysrum och "sågar för långsamt"
(enligt knattarna). Seriens huvudtema är annars Kalles kamp för att
fånga en listig kungsfiskare (en fågel, alltså).

/Koll 2348 Mats Nilsson