Barks "Bästa"

Martin Berglund delamothe at swipnet.se
Fre Mars 30 23:43:40 CEST 2001

Hej ni glada!

Jag sitter här och bläddrar i "Carl Barks Bästa" och myser. Underbar layout
och härlig färgläggning (det var ett tag sedan jag såg en svensktextad
barks-serie där pengafärgen "stämde"). De inblandade har verkligen gjort
ett bra jobb, bravo!
Jag avundas inte de som valt ut innehållet, vilken rysligt svår uppgift!
Ett mycket trevligt urval av såväl serier som målningar hursomhelst...(fast
bilden på Marx mitt i alltihop fick mig att hicka till när jag
premiärbläddrade)

Trevligt med oljemålningarna, fast det för övrigt mycket vackra
skyddsomslaget får nog finna sig i att ligga åt sidan ett tag medan boken
ligger framme på kaffebordet, för den lätt inlagda bilden på Joakim
överträffar mången omslag.
Fler synpunkter från de som skaffat boken?

Det dundras också på friskt med Rosa i KA just nu ("The Coin" är bara så
läcker). Är det någon som vet om "The Sharpie of the Culebra Cut" är på väg
till egmont-tidningarna?

"Ho! Hum!"

/Martin Berglund
Malmö
(vars favorit genom alla tider är "The Old Castle's Secret")

"Tvivitt! Jappa! KVACK! Bax! Bombix!"