SV: Barks "Bästa"

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Sat Mars 31 10:39:36 CEST 2001

> Jag sitter här och bläddrar i "Carl Barks Bästa" och myser. Underbar layout
> och härlig färgläggning (det var ett tag sedan jag såg en svensktextad
> barks-serie där pengafärgen "stämde").

Färgläggningen är tagen direkt från Gladstones album.
Nån som jämfört första sidan i "Underbara tankelådor" i "Barks bästa" med första svenska publiceringen? Märkligt - inte sant?

> Det dundras också på friskt med Rosa i KA just nu ("The Coin" är bara så
> läcker). Är det någon som vet om "The Sharpie of the Culebra Cut" är på väg
> till egmont-tidningarna?

Det blir en Barks/Rosa dubbel i nummer 15.
Båda kreatörernas Pygmeindianer- historier i samma häfte!

/Joakim Gunnarsson.