SV: Knase

Per Starback starback at ling.uu.se
Tors Nov 15 16:17:04 CET 2001

> Fredrik N(orgren) undrade

Patrik Öbrink svarade JA vad gällde Dick Kinneys/Al Hubbards Knase,
men att

> Alla andra serier med Knase är mer eller mindre undermåliga och
> knappast något minnesvärt med Knase har tecknats efter 1966.

Fel fel fel fel fel! Eller kanske inte direkt fel iofs, men ...
Jo förresten, det är fel!

Jag älskar också de Knase-serier du nämner, men jag tycker också
mycket om många av de Strobl-tecknade Knase-serierna från typ 1971.
(Och att jag var sex år då är natuuuurligtvis bara ett rent
sammanträffande!) Dom har också ofta härliga manus, om än på ett annat
sätt.

"Men fiskar är *giftiga* människoätande odjur!"
"Tvål är lättare att arbeta med än marmor!"
"Det är inte *ringen* jag tänker skära av!"
osv.

/699