SV: knase

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Tors Nov 15 17:37:30 CET 2001

Fredrik N. undrade:
> Undrar också om det finns NÅGON som gillar Knase serier?

Jag, jag, jag!
Fast jag tycker å andra sidan om mycket som är konstigt...
Gamla Knase-serier av Dick Kinney och Al Hubbard är något av det knasigaste man kan läsa. Jag kan rekommendera att införskaffa en del av de "Cousin Fethry" som utgavs i Australien på 60- och 70-talet, om man fick blodad tand av "Äntligen tillbaka" albumet. Mycket Kinney/Hubbard material som aldrig gick i Skandinavien eller USA publicerades där.

> Men apropå
> detta undrar jag vad Knase heter på originalspråket (jag antar att
> originalet är engelskt?).

Knase heter Fethry på originalspråk.

/Kusin Joakim