Spel

Tommy Svensson 044352242 at telia.com
Sat Sep 1 18:01:56 CEST 2001

För ett tag sedan besökte jag en marknad i skåne och
där köpte jag två st tärnings-spel. Det ena heter "Kalle
Anka:s glada familjespel" och har underrubriken "med
hälsning från Mazetti". Är detta något man kunde köpa
i KA&Co eller är det en beställningssak ifrån Mazetti.
Spelet är ifrån 1963. Tar tacksamt emot information.

Det andra spelet är från godisföretaget CAP och heter
"Kalle Anka rymdspel." Är det någon som vet hur
gammalt detta spel är. Jag gissar på 60-talet nån gång.

För övrigt anser jag att stål långben-äventyret med
Turzam (och P1, P2 och P3) skulle varit med i
senaste "Äntligen tillbaka". Vilken klassiker.............

Tommy Svensson