Chainsaw the Pekinese

Tors Aug 15 11:30:02 CEST 2002

Kvack!

Nu vet jag ju att vi normalt försöker hålla oss till pappers-serier
här, men jag undrar ändå om en fånig detalj - någonting en sann ankist
aldrig ryggar tillbaka inför.

När jag på jobbets förmiddagsfika började prata ankor kom vi snabbt in
på "Långbens galna gäng", den i mitt tycke underskattade TV-serien
från mitten av nittiotalet.

I denna serie hade Petter en liten ettrig hund, som på engelska
kallas "Chainsaw the Pekinese". Men vad hette den i den svenska
versionen?

Jo, en liten detalj till: Mina inlägg kan se rätt underliga ut. Det
beror på att de egentligen skrivs i konferenssystemet LysKOM
<URL:http://www.lysator.liu.se/lyskom/> och sedan exporteras som mail
till listan.

/koll 2561
<bark at bofh.se>

 / Magnus Bark (Farbror Skojskoj, en av de tjocka farbröderna)