SV: Disney Trivia

Tommy Svensson 044352242 at telia.com
Tors Dec 26 21:11:43 CET 2002

>Kvack;
>
>Till julkapp fick jag spelet "Disney Trivia", som också spelades under
>julaftonkvällen.
>Det är till formen ännu en Trivial Pursuit-variant. Tärning, rund
>spelplan, frågekort med 5 frågor vardera och figurer som ska fyllas
>med olikfärgade plastmarker. Reglerna var genomtänkte och fungerade
>bra.

Jag fick ett likadant i julklapp och kan bara instämma. Lite få frågor kanske.
Kan tänka mig att man börjar få samma efter ett tag. Jag tyckte att spelet var
svårt. I alla fall de frågor jag fick. (Naturligtvis fick mina motståndare alla de
där lätta frågorna som jag kunde.) En extra kategori om serier hade gjort
spelet ännu bättre (och lättare).

>En viss övervikt för vissa filmer verkade finnas, eller så var det
>bara slumpen som gjorde att vi fick oväntat många frågor om Den lilla
>sjöjungfrun?

Instämmer även här. En av få filmer som jag inte sett är just Den lilla
sjöjungfrun. Naturligtvis bombades jag med frågor om just denna film.
Vi fick också ganska många om Herkules.
Vi lär i förmodligen spela det ett antal gånger till. I alla fall tills dess att jag har
fått vinna en gång. Min fru och min morsa lär leva länge på att de slog mig.
Kul att man kan glädja någon.

2406 T.