Efterlysning!

Patrik Öbrink vsg982s at tninet.se
Mon Feb 25 22:20:01 CET 2002

En av mina vänner efterlyser en serie där Kalle vill bli rik (som vanligt). Den här gången tänker han utnyttja Alexanders tur och ingår ett avtal med honom som går ut på att Alexander som ersättning för detta får "disponeringsrätten" av Kajsa i ett år utan konkurrens från Kalle. Kalle blir stormrik på aktier (och - tror jag - kommer i besittning av Joakims alla pengar) genom att en fluga sätter sig på en aktietavla eller något sånt. Till slut blir ordningen förstås återställd.

Jag känner igen handlingen, men eftersom den inte är från 1984-1985 kan jag inte säga i vilket nummer serien publicerades. Skulle gissa på att den publicerades någon gång i början av 90-talet.

Någon på listan som kan hjälpa?

/Patrik