Fw: Alexander Lukas

Erik Bergwall erik.bergwall at telia.com
Ons Mars 6 16:59:00 CET 2002

Hej!

Jag har fått en fråga av en person som handlar om Alexander Lukas:

Vart tog han vägen?

Hon vill veta varför Lukas var så vanligt förekommande på 70-talet men inte
alls lika vanlig nu för tiden. Jag kunde inte ge något svar på detta. Kan
ni? Jag vet inte ens om detta stämmer - om det är någon föreställning som
folk kanske har.

Hon säger att man ofta såg honom i "de spännande serierna" på sjuttiotalet;
men var det inte under den tiden som den ankistiska eran med massproducerade
serier 'kommersialismen' utspelade sig? Eller var det kanske Carl Barks
serier som repriserades mycket under den tiden?

Jag var ju inte ens född på sjuttiotalet, så jag kan ju bara gissa. Men är
det någon som vet, maila svaret till listan.

Erik Bergwall