Fel!Fel!Fel!

Erik Nordstrom e at nordstrom.gs
Sat Sep 21 21:06:39 CEST 2002

Stefan Diös (ang. fel i KA 34/02):
> I alla fall var det inte det jag tänkte på. Leta vidare!

Visst är det väl så att det rör sig om en felaktig gröngölingstitel? I
serien "Moderna missöden", på sidan 45, möter knattarna stormogulen.
B.U.S.K., som han även kallas här, har blivit Bredvillig Utforskare av
Skogar och Träsk, alltså B.U.S.T... Jag har inte lagt märke till detta
förrän nu, faktiskt.

Vill också nämna nya Kalle Anka-tidningen. Omslaget: Bra att loggan tar
upp mindre utrymme, synd att man skulle använde den "danska"
Kalle-bilden. Den är inte så snygg. Samtidigt är det lite trist att man
har en bred vertikal rad på den högra delen av omslaget, en del omslag
kommer nog tvingas redigeras för att få plats i det nya utrymmet. Jippes
omslag verkar också ha redigerats, musen hade svansen omslingrad en
sedelbunt, enligt förra veckans "nästa nummer" sida. Fast det kanske är
vanligt att omslag redigeras på det här sättet, vad vet jag?

Numret innehöll även bra serier av Jippes och Rosa. Noel Van Horn/Don
Markstein hade också en serie med i tidningen, innehållades referenser
till Barksäventyr. Inte ditt påhitt va, Stefan?
Jag tycker också att "Panama"-serien har fått den sämsta behandlingen av
Egmonts färgläggare på länge, när det gäller Rosa, vill säga. Milsvidd
skillnad mot det franska originalet, i alla fall...

MVH,
koll. 2564 Erik Nordström