Nemo & Disco

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Fre Aug 8 14:53:56 CEST 2003

Olof (för några dagar sedan):

>Jag läste i min morgontidning i dag att nya Disneyfilmen Finding Nemo har
>spelat in 313 miljoner dollar!
>
>Förutom att det är en mycket ankistisk notering betyder det tydligen också
>att filmen har passerat Lejonkungen som den mest inkomstbringande
>animerade långfilmen någonsin. Och detta efter bara nio veckor. Törs man
>tolka detta som att filmen håller toppklass?

Det kan man säkert inte lita på utifrån just denna ledtråd. Men jag såg
filmen i Texas för någon månad sedan och tyckte för min del att den var
trevlig. I alla fall bättre än Lejonkungen, om man nu ska jämföra med den,
som aldrig har blivit någon av mina större favoriter.

En intressant detalj med Nemo som jag kom på precis nu är att den inte har
några sånger (eller om det var några så glömde jag omedelbart bort dem).
Allt måste ju inte passa in i musikaltraditionen, som jag å andra sidan
också brukar gilla.