KA 35

Anders Karlsson listor at anders.cx
Tis Aug 26 20:15:59 CEST 2003

Och slutligen kan man ju undra varför stora pekpinnen åker fram så fort någon råkat skicka i "fel" format eller, hemska tanke, bifogat en liten bild?

Angående Barks serie så tycker jag att den är härligt ironiskt överdriven. Barks vill visa vart vi kommer hamna i framtiden -- att tvingas smörja in sig med maskinolja innan man hoppar i sjön blir något helt naturligt. Miljöproblem verkar vara ett återkommande tema i Carl Barks historier. Så sent som igår satt jag och bläddrade igenom "Pygméindianernas land" och fascinerades över hur vissa serier (läs: Barks serier) kan lämna ett så starkt budskap, medans andra serier (läs: många av dagens hafsverk) lämnar en helt oberörd.

Och du Niklas! Klart att du måste börja käka kålrötter nu. Ett halvt omnämnande i Kalle Anka & c:o får man nog bara en gång i livet ;)

Anders Karlsson