Re: Pocket på köpet!

Sat Juni 14 21:00:02 CEST 2003

Kvack igen,

mer lösa funderingar...

I den där pocketen var det 9 berättelser fördelade på 254 sidor.
Alltså ungefär 28 sidor per serie. Det känns spontant som om
historierna, som traditionellt varit de längsta Disneyserierna blivit
lite kortare. Kan det stämma med verkligheten?

Jag och min sambo kom att prata om det här vid middagen, och ett par
vidare frågor kom upp. Dels "Vilken är den till sidantal/rutantal
varit de längsta sammanhängande Disneyserierna?

Och så kom vi in på olika typer av tidningar och dess olika serier.
Jag fick i mitten av åttiotalet en prenumeration på "Musse Pigg & Co",
månadstidningen. Det kändes som om det var en speciell sorts serier
som publicerades i den tidningen, men vi kunde inte riktigt sätta
fingret på vad. Någon är som kan bättre beråtta om det här?

/koll 2651

 / Magnus Bark (Farbror Skojskoj, en av de tjocka farbröderna)

Previous text: