Ang: Björnliganfunderingssvammel

Mats Nilsson Mats.Nilsson at syd.kth.se
Tors Mars 27 19:18:26 CET 2003

                  Kvack!

Hr. Diös svarade väl på det mesta, men lite kan jag bidra med:

> Fundering 5: Farfar björnbuse är en skum figur. Han ser mer ut som en sjöman än en
> brottsling. Sen står det ofta "NÅD" på hans tröja. Varför det?

Det är väl för att han kommit ut från fängelset genom att bli benådad, De andra busarna, som oftast kommit ut genom att rymma, har sina fångnummer kvar.

> ...Lagen hade självklart fått lite tillfejkade
> namn, som Liverham och Birmingpool. Minns nån detta? Jag har en svag aning
> om att det kan vara en Stål-Kalle-serie men minnet kanske sviker.

Stämmer! KAP nr 38, "Stål-Kalle och tolvligan".
http://stp.ling.uu.se/cgi-bin/starback/dcml/issue?se-KAP+38

/Koll. 2348 Mats Nilsson