Re: Kalle på70 och 80-talet / Ankismen

Erik Bergwall revolution at telia.com
Mon Nov 10 18:38:38 CET 2003

Boken "Ankismen" tar ju upp kännetecken för vissa perioder, men
originalet av denna bok gjordes ju på 70-talet och sträcker sig alltså
bara dit. Finns det någon ny version av boken som tar upp perioder
efter 70-talet? Jag vet att det gjordes en lite mindre informativ karta
över ankismen till och med 90-talet i en Bild&Bubbla med "Ankismen" som
grund, men jag har inte hört talas om någon mer utförlig version.

Erik (som hoppas att han varit tydlig när det gäller boken eller
substantivet)