Re: SV: Sammandrag av Ankism, Vol 9, Utgåva 5

Asa Johansson Asa.Johansson at littvet.uu.se
Ons Nov 12 11:11:09 CET 2003

Greger:
>Vi har publicerat några artiklar i NAFS(k)uriren (NK) om ankismen under
>60-talet (NK 6) och 70-talets ankism (NK 3-4). Tyvärr finns det inga
>artiklar om 80- och 90-talets ankism. Om du känner dig manad - kontakta Åsa
>och NK-redaktionen! Denna lucka behöver verkligen fyllas igen.

Jag vill bara instämma i vår grundares väl valda ord. Det har varit på tal
länge att försöka fylla igen denna lucka och jag söker ständigt med ljus
och lykta efter den artikelförfattare som kan och vill skriva om 1980- och
1990-talens ankism. Jag vet att du finns någonstans där ute! Hör av dig
till mig!

Hälsningar Åsa

Åsa Johansson
Litteraturvetenskapliga institutionen