Fw: Skivo r (f .d. Stål-Långben)

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Fre Okt 10 13:20:13 CEST 2003

Det är en intressant idé att spela på en vanlig skivspelare och sen ändra
hastigheten i datorn.

Det skulle antagligen fungera, men man måste i så fall förse skivspelaren med
en speciell pickup/nål för 78-varvsskivor. Annars kommer nålen inte att spåra
ordentligt och ljudet kommer att bli rejält förvrängt.