Petitionen mot omdubbningar

Koll 2324 koll2324 at hotmail.com
Tors Okt 16 14:38:01 CEST 2003

>From: Stefan Persson <spe at inducks.org>
>På vilket sätt är TV3-dubbningarna dåliga? Har man opassande röster,
>eller är röstskådespelarna allmänt opassande som röstskådespelare?

Gawrsch!

Det är väl mest att det blir tröttsamt att höra samma röster hela morgonen,
i alla tecknade filmer i alla TV-kanaler. Jag har inte orkat räkna efter hur
många de är, men även för en invalid skulle det räcka med ena handen.

Någon borde verkligen realisera en uppfinning som Jan Berlin önskade sig i
ett kåseri: Ljudfiltret "Ulf Palme" som får alla dubbningar att låta som
ljuv musik.

/2324

** Andreas Eldh
** koll2324 at hotmail.com