Paddan

Robert Andersson robert.m.andersson at swipnet.se
Ons Sep 3 17:39:28 CEST 2003

> Det skulle också förvåna mig om det kommer en svensk version på DVD.
>
> Kjell

Enligt uppgifter jag har fått så är det meningen att alla "klassiker" (som
numera numreras på VHS/DVD-omslagen) successivt ska ges ut i Sverige och då
kommer även "The Adventures of Ichabod and Mr. Toad".

Precis som Anders M Olsson svarade, har filmen som helhet inte visats på bio
i Sverige, men "Ichabod"-avsnittet fanns på VHS, då med svensk dubbning för
första gången. Själv har jag heller inte riktigt koll på rak arm om även "Mr
Toad"-avsnittet fanns separat på en annan VHS-utgåva tidigare.

/Robert Andersson