Branca, Korhonen och Diös (f.d. Unca Carl dyker upp)

Koll 2324 koll2324 at hotmail.com
Fre Sep 5 03:15:19 CEST 2003

>From: "Magnus Bark" <9731 at lyskom.lysator.liu.se>
>När vi pratar om detaljer så måste jag också påpeka en sak om reprisen
>av "Här går det åt pipan" (D10014). Kan någon teckna Björnbusar i
>rörelse som Branca? Jag tror inte det i alla fall. Speciellt i rutan
>där de flinande hoppar fram och dansar jigg. Högsta klass!

Kvack!

Jag är också imponerad av Branca i En fest som blev bäst (D2002-061, Kalle
Anka & C:o 23-24). Vem kan väl bättre än Branca teckna en skräckslagen
violinist? Även manus (Kari Korhonen) och översättning (Stefan Diös) är
underbara. När hotellpersonalen upptäcker dubbelbokningen börjar man ana den
stundande katastrofen, men man blir ändå överraskad när den kommer. Och Diös
genidrag att placera festlokalerna Röda Rummet och Blå Hallen på Grund
Hotell är svåröverträffat. Jag läste om serien flera gånger per dag i en
vecka!

/2324

** Andreas Eldh
** koll2324 at hotmail.com