FJL & UFJSK.. + ny medlem

Roland Järverup aktersnurra at hotbrev.com
Sat Jan 3 02:20:34 CET 2004

Hejsan.

Jag har ägnat de senaste timmarna åt att plöja igenom allehanda inlägg till listan
de senaste 7-8 månaderna och jag måste säga att jag är imponerad av all
kunskap, kreativitet och hängivenhet!

Eftersom jag är ny här så kanske det vore på sin plats med en liten presentation
av mig själv:  Är en 24 år gammel pöjk som bor i Mariestad i Västergötland.
Har sedan barnsben varit facinerad av Kalle Anka & co i synnerhet och Disney
i allmänhet. Jag kan nog sträcka mig så långt som att säga att Ingrid Emmond hjälpte
mig att lära mig läsa..  Mycket kunskap jag bär på kan jag faktiskt tillskriva KA&CO,
senast häromdagen fick jag avändning av ordet 'amfora' som jag snappat upp via
KA en ggn i tiden.
Prenumererar fortfarande på KA&CO, KA pocket och Årgångsböckerna, och jag ser
fortfarande varje vecka likt ett barn fram emot fredagen då den äntligen dimper ner i brevinkastet..  :)

Nåväl.. nog om det.  Jag har en liten undran..  jag skulle vilja ha tag i "Farbror Joakims Liv" boken
som kom ut 1997. är det någon som vet var man kan hitta den?

Och så en liten fråga till alla kunniga: Hur många nummer kom ut av "Ur Farbror Joakims Skattkammre",
och vad hette den sista som släpptes? Så vitt jag vet så har jag allihop, och det vore ju hemskt (om än nyttigt) om min föreställning om det skulle slås i spillror.

Jag hoppas på hjälp med dessa två saker och ser fram emot att få följa (och kanske delta) i
många intressanta diskusioner här i framtiden!

KVACK! på er.

MVH / Koll. 2599 Haglund