Bambi

Johan Rhen jrhen at tele2.se
Ons Jan 7 17:51:22 CET 2004

Michael S skrev:
  På Disneyfilmsidan http://www.disneyfilmsidan.dk/k-05.htm står det

  Bambi är kanske Disneys mest naturromantiska film. Det är berättelsen om hjortkalven Bambis uppväxt tillsammans med sina vänner kaninungen Stampe och den lilla skunken Blomma.
Den texten är jag skyldig till och den kommer ursprungligen från Disneyanias sida om filmen, http://home1.swipnet.se/~w-10744/disneyania/bambi.htm . Nu kan jag inte minnas exakt varför jag identifierade Bambi som en hjortkalv, men om det är så han omnämns i den svenska dubben så är det med stor sannolikhet orsaken. Dessutom ser han som sagt inte ut som ett rådjur.

För övrigt undrar jag fortfarande vad man kallar skunkens barn? Jag kunde aldrig förmå mig till att kalla Blomma för skunkunge...

/Johan, koll. 2141