Re: Ankist sökes. Robert Andersson? + div. annat bladder.

Robert Andersson robert.m.andersson at swipnet.se
Sön Jan 11 13:45:30 CET 2004

Jodå, jag Robert Andersson finns fortfarande kvar på listan. Då och då
kommer jag med lite inlägg.

Eftersom "Steamboa Willie" frågar efter Nellba, antar jag att det är firman
som fanns här i Malmö för många många år sedan. Det var Nellba som
producerade alla Disney-filmbilder (samlarbilder) på sin tid. Jag kan bara
kort nämna att jag som 10-12-åring jobbade lite grann hos tysken Helmut som
drev firman. Där är många bildmotiv som jag har har valt ut som jag tyckte
om och ville ha som samlarbild. Jag har sparat alla bilder i en låda.
Dessutom paketerade jag alla bilderna i sina plastramar och senare i
pappersramar som sändes ut till butikerna runt om i Sverige. Detta gjorde
jag i hemmet och det kallades då för hemarbete. Jag engagerade mina
släktingar också så vi satt kring ett stort bord och det hela liknade en
jättekortlek.  Så jag började minsann att jobba med "Disney" redan som
väldigt ung!

"Steamboat Wille", kontakta mig direkt så ska jag försöka svara på Dina
frågor angående Nellba.

/Robert Andersson